چگونه آپارتمان خود را مدرن مدیریت کنیم؟

روش های سنتی مدیریت آپارتمان  با رشد جمعیت و افزایش تعداد واحدهای آپارتمان ها دیگر پاسخ گوی مشکلات نیست و مدیران ساختمان را با چالش های زیادی مواجه کرده است

شارژبوک اولین سامانه مدیریت آنلاین ساختمان است که از سال 1397 بر روی این مشکلات و راه حل های رفع نیازهای مدیریت ساختمان از روش های مدرن مطالعه می کند. این سایت امکان مدیریت ساختمان را برای خود شخص مدیر و ساکنان از طریق وبسایت شارژبوک و اپلیکیشن های اندروید و ios فراهم کرده است.

مزایای شارژبوک چیست ؟

1.اطلاع رسانی لحظه ای :

یکی از بزرگترین درگیری های مدیران ساختمان ها تماس با ساکنین برای اعلام بدهی های آنها می باشد، در شارژبوک ساکنین در هر لحظه بدون تماس با مدیر ساختمان می توانند بدهی خود را مشاهده کرده و شارژ خود را پرداخت کنند . مدیران نیز می توانند از پنل پیامکی رایگان که از داخل سایت و اپلیکیشن شارژبوک قابل دسترسی می باشد، اس ام اس یادآوری و اطلاع رسانی برای ساکنین ارسال کنند.

2.پرداخت شارژ آنلاین :

طبق عرف جامعه و فرهنگ کنونی آپارتمان نشینی ، حتی پرداخت شارژ ساختمان نیز زمان بر می باشد .

ساکنین در مرحله اول باید با مدیر ساختمان تماس بگیرند و بدهی خود را سوال کنند ، سپس مبلغ را به صورت نقد یا کارت به کارت به حساب مدیر ساختمان واریز کنند ، قبض بانک را به دست مدیر می رسانند و رسید پرداخت شارژ را از مدیر دریافت می کنند.

در پرداخت به روش شارژبوک پس از مشاهده بدهی خود بر روی دکمه پرداخت کلیک کرده ، مشخصات کارت خود را وارد و پرداخت را انجام می دهند. رسید پرداخت و دریافت به  صورت خودکار برای مدیر و ساکن ارسال می شود. شارژبوک یک درگاه پرداخت اختصاصی متصل به حساب مدیر ساختمان در اختیار ساکنین قرار می دهد. لازم به ذکر است وجه پرداختی شارژ ساکنین بدون کارمزد و واسطه، مستقیما به حساب صندوق ساختمان واریز می شود

3.حسابداری هزینه و شفاف سازی :

مدیر ساختمان هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت می تواند هزینه هایی که انجام می دهد را ثبت کند و عکس فاکتور را پیوست کند ، دیگر نیازی به نوشتن هزینه ها در دفاتر و فایل اکسل نیست .

ساکنین هم می توانند گردش صندوق و ریزهزینه ها را مشاهده کرده و از عملکرد مدیر آپارتمان خود اطمینان خاطر حاصل کنند.

  1. تقسیم هزینه های فوق العاده :

بعضی از ساختمان ها قبض آب را بر اساس تعداد نفرات واحد ها تقسیم می کنند و بعضی دیگر قبض گاز را بر اساس متراژ واحدها . تصور کنید در ساختمانی که بالای 20 واحد است چقدر این کار برای مدیر زمان بر  است. در اپلیکیشن شارژبوک این کارها در کسری از ثانیه بدون خطا انجام می شود.

کافیست مدیر ساختمان فقط برای یک بار در قسمت واحد های من در اپلیکیشن و یا در قسمت واحدهای ساختمان در سایت شارژبوک متراژ واحد ها و یا تعداد نفرات را معرفی کرده و هر بار فقط با وارد کردن مبلغ و نحوه تقسیم، بدهی را بین واحد ها تقسیم کند

  1. رأی گیری :

بعضی از تصمیمات نیازمند رأی اکثریت ساکنین ساختمان می باشد . هماهنگی جلسه ساختمان بسیار سخت است و خیلی از ساکنین در آن شرکت نمی کنند. در شارژبوک برای اینگونه تصمیم گیری ها می توانید یک رأی گیری برگزار کنید و نتیجه آن را مشاهده کنید .دیگر پس از آن کسی از مدیر ساختمان گلایه نمی کند.

  1. اطلاع رسانی :

خیلی از مدیریان ساختمان اطلاعیه ای درآسانسور یا تابلو اعلانات ساختمان می چسبانند . این کار هم ظاهر ساختمان را برای مهمانان خدشه دار می کند و هم اینکه ساکنان طبقه اول از آسانسور استفاده نمی کنندو ممکن است این اعلانات را نبینند و یا در سفر طولانی مدت باشند . در شارژ بک اعلامیه ها با نوتیفیکیشن به ساکنین اطلاع رسانی می شود .

امنیت شارژبوک چگونه است ؟

شارژبوک برخلاف سایت های دیگر ، اطلاعات ساختمان ها را در سرور اختصاصی ذخیره می کند که به صورت 24 ساعته محافظت می شود و روزی 2 بار بک آپ گرفته می شود.

مهم ترین برتری شارژبوک این است که برای ساختمان یک درگاه پرداخت اختصاصی ایجاد می کند که باعث می شود شارژ پرداختی واحدها مستقیما وارد حساب مدیر ساختمان شده و هیچ گونه کارمزدی اخذ نمی شود.

چگونه از شارژبوک استفاده می کنیم

کافیست مدیر ساختمان از سایت شارژبوک و سایت هایی که لینک دانلود اپلیکیشن را دارند ، اپلیکیشن را دانلود کرده و ساختمان جدید ایجاد کند.سپس شماره تلفن واحدهای ساختمان و مشخصات آنها را وارد کند، ساکنین ساختمان نیز پس از ورود به اپلیکیشن ، می توانند بدون انجام هیچ عملیاتی مشخصات واحد خود را ببینند ، شارژ خود را پرداخت کنند و در نظرسنجی ها و اخبار ساختمان مشارکت کنند. هیچ الزامی برای نصب کلیه واحد ها نمی باشد.

پشتیبانی شارژبوک چگونه است؟

تیم پشتیبانی شارژبوک روزانه پاسخگوی سوالات کاربرها می باشد و آمادگی کامل برای راهنمایی و آموزش استفاده از اپلیکیشن و سامانه را دارد. کلیپ های آموزشی در وبسایت شارژبوک نیز قابل مشاهده می باشد.

 

www.sharjbook.com