شغل کافی نت،وظایف کافی نت،کافی نت چیست،خدمات کافی نت چیست

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

کپسول گاز

منبع : کپسول گاز

کپسول گاز

تیم فنی شرکت فاران صنعت جهت انجام معاوضه و یا شارژ در کپسول خریدار یک سری خدمات و بررسی هائی بر اساس استاندارد ISIRI6792 به شرح ذیل بر روی کپسولها انجام می دهد .

شایان ذکر است؛ کپسول های 50 لیتری دارای فشار کاری 200 بار و فشار تست 300 بار می باشند و مابقی کپسولها دارای فشار کاری 150 بار و فشار تست 250 بار هستند.
اجزا تشکیل دهنده کپسول
رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.

برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا مخازنی که تحمل فشاری بالایی دارند نگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.

مواردی که می بایست در یک رگولاتور گاز مورد توجه قرار گیرد.
در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گاز های غیر خورنده فارغ از آتش زا و بی اثر بودن گاز، رگولاتور برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.
از این کپسولها معمولا برای ترکیباتی که درحالت طبیعی گاز می باشند و فشار بالایی دارند ( هیدروژن، اکسیژن، آرگون، هلیوم، نیتروژن، متان، کربن مونو اکسید و .....) استفاده می شود.
شایان ذکر است؛ کپسول های 50 لیتری دارای فشار کاری 200 بار و فشار تست 300 بار می باشند و مابقی کپسولها دارای فشار کاری 150 بار و فشار تست 250 بار هستند.

گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین از نظر حجم است. (۷۸٫۱ % حجمی) و برای اهداف صنعتی با عمل تقطیر هوای مایع بدست می‌آید. ترکیباتی که حاوی این عنصر هستند در فضای بیرونی نیز مشاهده شده اند.

روش غشایی با تکنولوژی الیاف نانو MEMBRAIN : در این روش جداسازی به کمک تکنولوژی نانو صورت می گیرد که بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نمی باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت آمونیاک از طریق فرآیند هابر
• کپسول ها از لحاظ ساختار دو دسته می باشند.
کپسول های یکپارچه ( بدون درز ) : این کپسولها از یک قطعه ورق یک تکه تهیه شده و هیج گونه جوش و برشی در بدنه آن ها مشاهده نمی شود.

استفاده از گاز آرگون در شستن فلزات مذاب ( جهت جداسازی سایر گازها از فلز مذاب )

گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .
گاز آرگون با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد
گاز آرگون بدلیل عدم فعالیت شیمیائی و بی اثر بودن از واژه‌ای یونانی به معنای تنبل یا غیرفعال گرفته شده‌است.
منبع : کپسول گاز

ظروف محتوی گازها به کپسول گاز مشهور می باشند.
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
اطلاعات حک شده بر روی گلویی کپسول شامل :الف. شماره کپسول ب‌. سال ساخت کپسول ( بر اساس سال و ماه میلادی ) پ. کمپانی و کشور تولید کننده ی کپسول ت‌. فشار کاری کپسول( work pressure) W.P ث‌. فشار تست کپسول( Test pressure ) T.P ج‌. تاریخ تست هیدروستاتیک ( در صورت قدیمی بودن کپسول ) بر اساس سال میلادی و نام کمپانی انجام دهنده
کلاهک نقش بسیار مهمی در حفاظت از شیر کپسول و در نتیجه جلوگیری از خطرات احتمالی ایفا می کند و از الزامات مهم در جهت جابجائی و حمل نقل کپسولها، داشتن کلاهک می باشد بطوری که تیم کنترل کیفیت شرکت فاران صنعت در صورتی که کپسولی فاقد کلاهک باشد اجازه ی تخلیه و بارگیری را صادر نمی کند.
در هنگام معاوضه سیلندری تیم فنی شرکت فاران صنعت سیلندر خالی مشتری را بررسی می نماید و بسته به سال ساخت آن سیلندر هلیوم پر معادل سیلندر خریدار ارائه می گردد.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.

سیلندر های شرکت فاران صنعت پس از آماده سازی و انجام رنگ آمیزی استاندارد و تست نشتیابی در مرحله آخر وارد تست فشار و سپس پلمپ شیر می شود، پس از آن گواهینامه( سرتیفیکیت ) سیلندر ها بر روی بدنه سیلندر الصاق می شود و سیلندر ها سلفون پیچ می شود ( شرکت فاران صنعت تنها شرکت گازی در ایران است که تک تک سیلندرها را جهت جلوگیری از آسیب رنگ آمیزی بدنه سلفون پیچ می کند ) و بسته به درخواست مشتری و تعداد سیلندر ها با رعایت نکات ایمنی لازم بصورت فله ای و یا پالت بندی شده برای مشتریان ارسال می کند.

لذا قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و مخصوص گازهای پر فشار مثل گاز آرگون، گاز نیتروزن ، گاز اکسیژن ، گاز هلیوم ، گاز هیدروژن ، گاز متان ، گاز کربن مونوکسید و .... می باشند.
شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت های در ایران است که ساخت سنتی پالت ها را کنار گذاشته و به جای اینکه تیوپ ها در قسمت منیفولد پالت به کمک جوش به هم وصل شوند از اتصالات با کیفیت بالا جهت این مهم کمک گرفته که در کیفیت و طول عمرپالت ها موثر می باشد.
کپسول های استینلس استیل (S.S) : این کپسولها مخصوص گاز های است که دارای خورندگی و واکنش پذیری بالا می باشند، است.
کپسولها بر اساس گازی که در بر می گیرند دارای شیر راست گرد و یا شیر چپ گرد می باشند . شیر راست گرد (Right Handed) : این شیرها مخصوص گازهای اینرت و خنثی می باشد. شیر چپ گرد (Left Handed) : این شیر مخصوص گازهای آتش زا و خطرناک می باشد.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
postcq postcq

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه – اگر مایل به سرمایه گذاری در ترکیه هستید، می توانید با خرید 25 درصد از سهام شرکت BOGINI در مدت کوتاهی سرمایه خود را چندین برابر کنید. طبق آمارها کشور ترکیه در بین کشورهای جهان بیستمین کشور پیشرفته صنعتی محسوب می شود. این کشور به خاطر دسترسی به بازار اروپا و خاورمیانه (کشورهای عربی) یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری می باشد.

محصولات بگینی در ابتدا فقط شامل اکسسوری خودرو (کاورهای ریموت خودرو) بود. تولید این محصولات در سال 2016 آغاز شد و امروز شامل چندین مدل مختلف می باشد. در این زمینه تنها دو شرکت دیگر فعالیت می کنند. شرکت تیونینگ منصوری در آلمان و کمپانی AWAIN در فنلاند که قیمت محصولات آنها بسیار بالاتر از محصولات شرکت BOGINI می باشد.

 

شرکت BOGINI به منظور گسترش فعالیت های خود 25 درصد از سهام خود را واگذار می کند. شخص خریدار به صورت مشخص صاحب 25 درصد شرکت و سود آن به صورت مادام العمر خواهد شد. این روند شامل یک قرار داد مشارکت مدنی به صورت محضری در ایران و ثبت شرکت در ترکیه می باشد. 

مبلغ پایه: 240.000 دلار آمریکا می باشد.

از آنجا که بیشتر محصولات BOGINI اکسسوری هایی از جنس طلا و نقره و سنگ های قیمتی هستند، می توان کشورهای عربی را بهترین گزینه برای بازار فروش دانست. کشورهای دبی، کویت، عمان و قطر، چهار کشور اصلی هستند که می توانند بازار بسیار خوبی برای ارائه محصولات خاص این شرکت باشند.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
postcq postcq